Thursday, February 23, 2012

Assalamualaikum...

Alhamdulillah...
Akhir'y...
Aku ada juga kesempatan utk update blog nie.
Hehe...
Permulaan sem yg mengerunkan.
Emmm....
20 hb...
Hari 2, permulaan sem utk universiti aku telah pn bermula.
Biasa la kn, ble sem baru bermula, masing2 sibuk nk byk yuran pengajian.
Memandangkan hari 2 kelas aku start kul 5 ptg.
So... Pg 2 aku & room8 aku pegi ke bangunan pentadbiran.
Coz aku nk byr yuran.
Room8 aku yg teman.
Tq my dear seha syg.
Muahhh...
Huhu...
Time aku tiba kt sana...
Alahai... Bukan main ramai lg yg nk byr yuran.
Aku terpaksa menunggu berpuluh2 nombor baru la tiba giliran aku.
Lme'y penantian 2 jgn la cter.
Heee....
Then, aku g bank CIMB nk kuar kn duit utk byr yuran.
1st time aku pegang duit around 2K dlm tgn.
Time pegang 2, terketar-ketar tgn aku.
Cuak & takut pegang byk2.
Emmm...
Alhamdulillah...
Aku dh pn selesai byr yuran aku 2.
Tp...
Benda yg x dijangka telah melanda diri aku lepas 2. 
Aku dpt satu pnggil telefon dr satu syarikat yg mengatakan yg aku telah terpilih sebagai pemegang visa kad atm yg bertuah. 
Dpt kad penjimatan dr syarikat dieorang.
Kad touch & go dan j-card.
Lame gk aku dgr penerangan & faedah2 jika memiliki kad 2.
Time 2, aku xd terfikir apa2 yg buruk.
Otak & hati tgh bersih & suci.
Hihi...
So...
Dia ada tnya pasal no yg ada kt kad atm aku 2.
Mintak no ic.
Aku dgn jujur & percaya terus la bg.
Then...
Time last2 panggilan, dia ada kata yg aku kena byr wang pendaftaran sebanyak rm500 utk seumur hidup.
Ble dh tiba tahap 2, aku dh start fikir yg ada somethings wrong.
Die nk tolak terus duit dr akaun bank aku.
Wahhh...
Aku nk dpt duit bkn men susah, ko senang2 je nk tolak ye.
Minda dlm sedar aku terdetik yg jgn2.
Aku pn ckp la yg aku x mahu.
So, die x ckp apa2 & terus letak telefon.
Hati aku jadi x tenang & gelisah je.
Aku pn telefon kwn aku, bercerita apa yg berlaku & minta pandangan die.
Kwn aku pn ckp kt aku, "asal la aku nie lurus sgt2".
2 salah satu cara org nk tipu kita la. 
Die akan duplicate card kita & keluarkan duit kita dr bank.
Warhhh...
Time 2 jantung aku dh berdebar2 & cuak.
Kepala jd toink2.
Xleh nk berfikir.
Duit byk kot dlm bank aku 2.
2 yg jd kn aku x tentu arah.
Lgpun...
Bkn senang nk cari duit.
Perit wooo...
Emmm...
Kwn aku nasihatkn aku suh tranfer duit dlm bank aku ke akaun lain & then tukar kad bank baru.
Aku pn tranfer la duit bank aku ke akaun lain.
Tp, duit 2 xleh nk tranfer semua.
Just boleh sikit je.
Yg selebih'y aku ehem2...
Emmm...
Alhamdulillah...
Apa yg terjadi pd diri aku 2 menjadi pengajaran bg aku.
Hope apa yg aku cerita nie jd pengajaran & ingatan utk korang k.
Syukur ke hadrat Ilahi.
Everything is ok.

Moral of story : Jgn terlalu lurus & mudah percaya pd org.

Oklahhh...
C u again.
Salam.

No comments:

Post a Comment